Emma Evers Mantelzorgmakelaar

Emma Evers Mantelzorgmakelaar

Eerste concept

Een jaar gelden zijn we gestart met het allereerste concept. De ideeën kwamen op tafel en er werd flink gespard over de doelgroep, de visie en doelstellingen. Aan de hand daarvan ontstond een huisstijl en een logo. Het idee kreeg een gezicht. Voor het logo is gekozen voor frisse en bovendien heldere kleuren, wat perfect aansluit bij de drijvende kracht achter de onderneming. Flyers, brochures en visitekaartjes waren gereed voor druk. Nadat we uitgewerkt hadden hoe de huisstijl zou worden, ontstond de verdere ontwikkeling van de website.

Website

Hiervoor is gekeken naar wat de behoefte is van de doelgroep. De doelgroep “mantelzorgers” is een doelgroep die veelal zwaar belast is met zorgtaken en regeltaken. Door de website gebruiksvriendelijk en vooral laagdrempelig te maken, kunnen de bezoekers digitale testen doen, die hen inzicht geven in waar ze op dat moment staan of waar zij juist behoefte aan hebben. Op basis van de opmaak van de test die ook als losse flyer gedrukt is, ontstond op die manier ook een digitale versie. Om de gehele doelgroep inclusief de jonge mantelzorgers aan te spreken is gekozen om de website volledig te optimaliseren voor het gebruik van mobiele apparaten. Er zijn koppelingen gemaakt met diversen social-media platformen waarmee kennisartikelen en vraagstukken in de vorm van een blog artikel gedeeld kunnen worden of onder de aandacht gebracht kunnen worden. De website is zo opgeleverd dat deze zonder tussenkomst van een programmeur volledig aanpasbaar én beheersbaar is geworden.

Online spreekuur

Om de doelgroep snel te kunnen voorzien van de juiste informatie en op een laagdrempelige manier bij te staan met passende hulp op het gebied van regeltaken is er een “online spreekuur” ontwikkeld in de website. Op deze manier is het voor mantelzorgers heel eenvoudig om snel en vrijblijvend een vraag te stellen. Wanneer er behoefte is aan meer informatie kan men tevens een “Bel mij terug” formulier invullen waarbij men zelf aan kan geven wanneer het meest geschikte tijdstip is waarop er teruggebeld wordt. Op die manier kan de mantelzorger zich concentreren op belangrijke zorgtaken en worden vragen beantwoord op een tijdstip dat hem of haar het beste past.

Werkgevers

Ook aan het gedeelte voor werkgevers werd de nodige aandacht geschonken. Dit werkgevers gedeelte zal binnenkort gereed zijn voor oplevering en geeft bedrijven inzicht in wat een mantelzorgmakelaar voor hen kan betekenen. Bovendien bevat dit gedeelte een checklist om te toetsen hoe mantelzorgvriendelijk de organisatie is en waar er verbeterpunten en besparingen mogelijk zijn.

Totaalbeeld

Alles bij elkaar een compleet en vernieuwend concept, wat in een jaar tijd is uitgegroeid van een idee tot een krachtige identiteit en maatwerk website waarin kwaliteit en gebruikersgemak perfect worden gecombineerd. Twobrands ontwikkelde een totaalbeeld, van huisstijl tot complete website, met de looks en de functies die passen bij de doelgroep én de ondernemer.