Slimmer werken met Exchange online

”inschatting:” 2 ”leesminuten”

Home » E-Mail » Slimmer werken met Exchange online

Met je bedrijf wil je zakelijk en privé een beetje gescheiden te houden. Je opent een zakelijke bankrekening en richt een boekhouding in. Maar hoe pak je het nu echt goed aan als het gaat om zakelijke e-mail? 

Gebruik een zakelijk e-mailadres

Het aanmaken van een zakelijk e-mailadres is niet verplicht, maar het biedt wel een paar belangrijke voordelen:

  • Een overzichtelijkere mailbox. Als ondernemer krijg je dagelijks de nodige mail te verwerken en dan is het fijn als hiertussen niet ook nog allerlei privémail krijgt, laat staan de vele mails met aanbiedingen van webshops en reisbureaus.
  • Een professionele uitstraling. Je geeft een visitekaartje aan een potentiële klant en daarop staat onder je bedrijfsnaam het e-mailadres peterp23@hotmail.com… need I say more?

E-mail in de cloud

Heb je al een website, dan krijg je in de regel van je hostingprovider een aantal zakelijke e-mailadressen gekoppeld aan het domein van je website. Je kunt deze mail zo inrichten dat de mail wordt bewaard op de webserver en dat je deze vervolgens overal kunt beheren: via webmail of via een mailprogramma op je pc of je smartphone.

Voor een hobbymatige website is dit een prima oplossing, maar wanneer de zaken serieuzere vormen aan gaan nemen dan loop je al snel tegen de beperkingen aan:

  • Alle mail wordt bewaard op de webserver en dat is dure ruimte die je beter kunt gebruiken voor je website.  De standaard mailboxgrootte is gelimiteerd, waardoor je al snel tegen grenzen aanloopt.
  • Al dat mailverkeer heeft een verstorende werking op de vlotte werking van je website.
  • Tenslotte zijn webservers niet optimaal ingericht voor de afhandeling van mail, wat de nodige problemen met zich mee kan brengen. Heb je dat ook wel eens, dat je mailtje niet aankomt? Dat kan soms knap vervelend zijn! We horen dit regelmatig van onze klanten en de oorzaken zijn vaak terug te voeren naar de gebrekkige configuratie (spamfilters) van de webserver.

Deze nadelen zijn aanleiding geweest om een beter alternatief te zoeken voor onze klanten. En dat alternatief vonden wij in Exchange online. Steeds meer bedrijven stappen over deze clouddienst van Microsoft. Inmiddels zijn we bij TwoBrands ook overgestapt en hebben we diverse klanten begeleid met de verhuizing naar Exchange online.

Voordelen Exchange online

Ook onze ervaringen zijn meer dan positief, naast een betere en stabielere mailservice biedt Exchange online nog een hoop extra’s: overal toegang tot je contactpersonen, agenda, taken en notities, een mailbox grootte van 50GB en de mogelijkheid om mailberichten te versturen tot 150MB. En dat voor slechts € 3,40 per maand, daar kunnen we niet tegen concurreren.

Alle voordelen van Exchange online op een rij:

  • Goedkoper
  • Flexibele oplossing
  • Overal toegang
  • Met ieder apparaat
  • Geen dubbel werk
  • Geen backup meer nodig
  • Grotere mailbox
  • Altijd beschikbaar
  • Veiligheid

Wil je ook overstappen, of wil je meer weten? Check onze Exchange online pagina of neem direct contact op.

Auteur:
Bart van den Borne
Posted in ,

Gerelateerde berichten

E-Mail / Exchange

Slimmer werken met Exchange online

Bart van den Borne / 21 februari 2018